سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ اطلاع رسانی استاد جباری چهاربرج

  

آیا وهابیت، دین اسلام را به عنوان دین خشونت و تروریسم و مخالف با کرامت انسانی در جهان معرفی نکرده است؟ 

بیشتر بدانیم

روشن است رفتار وهابی‌ها در اسلام هیچ ریشه‌ای ندارد، جز اینکه آنان، اسلام را مانند خوارج از ظواهر و سلیقه‌های تحجّرآمیز خود گرفته و باعث فاجعه‌ای غیرقابل جبران در جهان اسلام گردیده‌اند.

‹جمیل صدق الذهاوی› درباره کشتار مردم طائف، توسط وهابی‌ها می‌گوید:

از شنیع‌ترین کارهای وهابی‌ها، حمله و تجاوز آنان به طائف بود که به کوچک و بزرگ رحم نکرده، حتی بچه‌های شیرخوار را در دامن مادرانشان و قاریان را در حال قرائت و تعلیم قرآن سر بریدند و کسانی را که از ترس آنان به مساجد پناه برده بودند، در حال رکوع و سجده با آخرین درجه قساوت و بی‌رحمی قتل عام نمودند و سپس قرآن‌ها و کتاب‌های دیگر، از جمله صحیح بخاری و مسلم را بیرون انداخته، در زیر پاهای خود لگدمال نمودند.  آنان با این رفتارشان موجب تضعیف و شکست مسلمانان و قدرت بخشیدن به انگلیسی‌های محارب گردیدند. در نتیجه، وهابیت و صهیونیزم در کنار هم، توسط همین کفار، مورد حمایت قرار گرفتند و آنان را بر مقدرات مسلمین، مسلط نمودند و این دو قدرت دست نشانده، در واقع فقط مصالح و منافع کفار را رعایت نمودند. در حقیقت، وهابی‌ها حکومت کفار حربی را بر مسلمین پذیرفته‌اند، در حالیکه قران از آن نهی نموده است. مخالفة الوهابیه للقرآن والسنه، عمر عبدالسلام، صص84ـ85. منبع:کتاب کالبد شکافی عقائد وهابیت

این روش و عملکرد خصمانه وهابی‌ها با مسلمانان از یک طرف و قرار گرفتن آنان در کنار کفار از سوی دیگر، که حتی برای یک بار هم که شده، علیه قدرت‌های استعماری کفر و شرک، سخنی نگفته‌اند، چه تفاوتی با عملکرد خوارج دارد؟ زیرا خوارج نیز مسلمانان را بی‌محابا و وحشیانه می‌کشتند و نه تنها به کفار و مشرکان تعرض نمی‌کردند؛ بلکه آنان را به سوی خود دعوت می‌کردند.

 


آنان ‹عبدالله بن خباب› صحابه رسول خدا ( صلّی الله علیه وآله وسلّم ) را در حالی که روزه گرفته و قرآن برگردن آویخته بود، همراه با همسر باردارش در ماه مبارک رمضان با فجیع‌ترین شکل کشتند. سبل السلام، محمد بن اسماعیل کحلانی (الصنعانی)، ج4، ص39. منبع:کتاب کالبد شکافی عقائد وهابیت

ابن عابدین، به علت همین شباهت وهابیت با خوارج می‌گوید: ‹محمد بن عبدالوهاب و اتباع او، خوارج زمان ما می‌باشند›. حاشیه رد المختار، ج4، ص449. منبع:کتاب کالبد شکافی عقائد وهابیت

آیا ـ العیاذ بالله ـ رسول خدا ( صلّی الله علیه وآله وسلّم ) و خلفا، کفار را این‌گونه به سوی اسلام دعوت می‌کردند تا وهابی‌ها از روش و سنت آنان الگو گرفته باشند؟ یا اینکه رسول خدا ( صلّی الله علیه وآله وسلّم ) با کمال لطافت و نرمی، مردم را به سوی اسلام دعوت می‌نمود و برای هدایت آنان، سختی‌های زیادی را متحمل می‌شد؟

خداوند درباره رفتار نرم و لین پیامبرش می‌فرماید:

(فَبِما رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَلَوْ کُنْتَ فَظًّا غَلیظَ الْقَلْبِ لاَنْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشاوِرْهُمْ فِی‌الْأَمْرِ فَإِذا عَزَمْتَ فَتَوَکَّلْ عَلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُتَوَکِّلینَ) (آل‌عمران: 159)

به (برکت) رحمت الهی، در برابر آنان [مردم‏] نرم (و مهربان) شدی! و اگر خشن و سنگدل بودی، از اطراف تو، پراکنده می‏شدند. پس آنها را ببخش و برای آنها آمرزش بطلب! و در کارها، با آنان مشورت کن، اما هنگامی که تصمیم گرفتی، (قاطع باش و) بر خدا توکل کن، زیرا خداوند متوکلان را دوست دارد.

از طرف دیگر، خداوند رفتار و روش برخورد پیامبر ( صلّی الله علیه وآله وسلّم ) را برای همگان الگو قرار داده و می‌فرماید:

(لَقَدْ کانَ لَکُمْ فِی‏ رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ کانَ یَرْجُوا اللَّهَ وَالْیَوْمَ الْآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثیراً) (احزاب: 21)

مسلماً برای شما در زندگی رسول خدا سرمشق نیکویی بود، برای آنها که به رحمت خدا و روز رستاخیز امید دارند و خدا را بسیار یاد می‏کنند.

باید پرسید که وهابی‌ها از این سرمشق؛ یعنی رسول خدا ( صلّی الله علیه وآله وسلّم ) چقدر پیروی کرده‌اند؟ آیا با این خشونت و بی‌رحمی که سرلوحه دعوت آنان قرار دارد و دعوتشان با کشتن و ترور و وحشی‌گری همراه است، هیچ نشان و اثری از سیره رسول خدا ( صلّی الله علیه وآله وسلّم ) در آن دیده می‌شود و آیا کسی به سوی اسلام و یا مذهب آنان، تمایل پیدا خواهد کرد؟

 

انتهای پیام

منبع:پایگاه پژوهشی تخصصی وهابیت شناسی

 





طبقه بندی: وهابیت
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92 آذر 27 توسط جباری | نظر بدهید
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.